Halo Infinite’s singleplayer spreekt meteen tot de verbeelding


Terwijl Microsoft mits verrassing schielijk den multiplayer van Halo Infinite uitbracht, konden wij ofschoon aan den slag met den singleplayer van ie spel. Met den eerste viertal missies welteverstaan, watten toevalligerwijs zowel ruwweg viertal uur duurde. Spoilers zul jij ter dit preview noch vinden. Welnu wordt haarfijn uitgelegd waarom Infinite zó vertrouwd aanvoelt, plusteken hoe den open wereld precies ter elkander steekt.

Halo Infinite

Buitenaards mysterie

Op diegene open wereld moeten jij welnu even wachten. Halo Infinite neemt namelijk vantevoren den tijdstip wegens ie vertelsel op te opbouw. Ijl gelijksoortig aan Combat Evolved wordt den speler ongezouten ter ie diepe gegooid. Te den openingsscène zijn wij getuige van ene flinke uitblinker tussen den mensheid plusteken The Banished, ene verrassend verbond van vertrouwde vijanden. Maar zolang Chief nog ademt, is er natuurlijk nog opeenhoping.

Achtergrondinformatie overheen The Banished of overheen Zeta Halo, den nieuwe ringwereld waar ie spel zichzelf afspeelt, hoornschoen jij dan nog noch te vooruitzien. Wederom neemt ie spel zoals voorbeeld van Combat Evolved den voorwaarde eerst voordat lief. Dat zorgt voordat ene intrigerende strakheid. Terwijl jij jij eerste stappen zet ter ene typisch Forerunner-bouwsel plusteken jezelf vergaapt aan ie kille reflecterende metaal, geven ie spel jij netwerken toereikend ademruimte wegens even na te denken. Waar zijn wij? Waarom zijn wij hier? Watten willen The Banished? Plus watten is er gebeurd met Cortana? Zoveel buitenaards mysterie hebben wij ter Halo noch meer meegemaakt sinds wij twintig schooljaar geleden voordat ie vantevoren voetbeen op den ringwereld zetwerk plusteken keken zoals den opwaarts buigende horizon. 

Halo Infinite

Weten vijanden, nieuwe vrienden

Tussen diegene verwondering om neerkwakken wij er vrolijk op los. Zij vermelden zichzelf dan welnu The Banished, maar uiteindelijk hebben wij hier met dezelfde Elites, Brutes plusteken Grunts te maken mits vroeger. Plus dan intenderen wij écht vroeger. Vijanden zijn namelijk weer netwerken zo spraakzaam plusteken lollig mits ter den tijdstip dat Bungie nog verantwoordelijk wasgoed voordat Halo. Vooral den Grunts kakelen erop los. Zij sprinten jankend ter paniek weg mits jij hun vriendjes afslacht, of jubelen van enthousiasme mits zij jou ene keer verslaan. Den ter Halo 4 geïntroduceerde Prometheans zijn, ter ieder geval ter den openingsuren, noch afwezig plusteken ginds kunnen wij noch huwelijk rouwig wegens zijn.

Terwijl wordt zowel den nieuwe personages aan onzerzijds voorgesteld. The Pilot, den vlieger diegene wij ofschoon vaker ter trailers voorbij zagen komen, plusteken The Weapon, ene nieuwe AI, vullen Master Chief’s persoonlijkheid groots aan. The Pilot is gefrustreerd, bang plusteken wil ie liefst zo veraf mits mogelijk van Zeta Halo vandaan gaan. The Weapon is onbevangen plusteken naïef. Plus Chief? Chief is Chief. Nuchter, berekenend. Maar zowel incompleet plusteken beschadigd, letterlijk plusteken grote. Chief heeft veel meegemaakt plusteken verloren, plusteken dat is te zien. Zelfs met zijn imposante Mjolnir-pantser, dat vol kleine beschadigingen plusteken plekken zit, oogt hij erbij vlagen vermoeid of zelfs verdrietig. Wij willen Halo zeker noch vergelijken met The Last of Us of heer of War, maar Chief voelt complexer dan uiteindelijk. Samen met The Pilot plusteken The Weapon vormt hij dan zowel ene verscheiden team, dat voordat ene immense taak staat: voortbestaan op Zeta Halo.

Zoveel buitenaards mysterie hebben wij ter Halo noch meer meegemaakt sinds wij twintig schooljaar geleden voordat ie vantevoren voetbeen op den ringwereld zetwerk

Halo Infinite

Semi-open wereld

Want zodra den schaakstukken iedereen op hun positie staan, gaat er ene wereld voordat jij open. Zeta Halo voelt mits ene natuurlijke evolutie van ie eerste level op den ringwereld ter Combat Evolved. Ie is geen huwelijk compleet open wereld waarin jij kunt gaan plusteken staan waar jij wil; ie is namelijk oorlog. Den ringwereld is bezet om The Banished, diegene overal basissen plusteken kampen hebben. Zowel zijn er nog hier plusteken der plukjes Marines te vinden.

Den Master Chief schenkkan dit Marines redden plusteken basissen veroveren wegens den ringwereld stukje erbij ietsje te claimen. Dit Forward Operating Bases (FOBs) tenuitvoerleggen dan zowel meteen engageren mits fast-travelpunt, plusteken jij kunt er voertuigen of wapens toestaan spawnen. Daarnaast zijn er grotere forten waar iets meer vertelsel omheen wordt verteld, voorts ‘High Value Targets’, ene soort mini-eindbazen diegene ene tof wapen schuiven. Totdat slot zijn er nog watten items te verzamelen, zoals Spartan Cores waar jij tools mits den Grappleshot mee verbetert, plusteken cosmetische items voordat den multiplayer.

Hoewel er ter ie eerste regio maar ene handvol van dit soort zijactiviteiten te vinden zijn, krijgen wij welnu meteen flashbacks zoals Assassin’s Creed. Den waarschijnlijkheid is afwezig dat dit activiteiten na ene twee keer generiek gaan aanvoelen. Tegelijkertijd wordt ofschoon meteen verhelderend dat Halo Infinite den (potentiële) sleur doorbreekt met verhaalmissies. Voordat den eerstvolgende verhaalmissie gaat den open wereld zowat naadloos overheen ter ene meer afgesloten omstreken. Dit missie is substantieel actievoller plusteken zorgvuldiger gearrangeerd dan den basissen diegene wij vlak daarvoor nog hadden veroverd.

Halo Infinite

Dit wisselwerking doet misschien nog ie uiterst denken aan Halo 3: ODST, waar den straten van New Mombasa noch huwelijk engageren deden mits open wereld, maar meer mits ene hub tussen den missies. Zeta Halo doet daarenboven nog ter ene ander opzicht denken aan New Mombasa. Ie is namelijk noch zomaar ene zandbak wegens ter rond te klooien: den open wereld bepaalt mee den sfeer van ie spel.

Jouw vindt bijvoorbeeld gecrashte reddingsschepen plusteken uitgebrande Warthogs, maar zowel den stadionring zelf is zichtbaar beschadigd. Overal ligt den hexagonale fundering van den stadionring naakt. Indien Halo-fan wil jij weten watten hier heeft plaatsgevonden plusteken watten er met den crew van den Infinity is gebeurd. Gelukkig zijn er ter den spelwereld tal van audiologs te vinden wegens ginds ietsje erbij ietsje achter te komen.

Maar ie is zowel te merken dat 343 Industries geen expert is ter ie maken van open werelden. Jouw hebt tijdens ie ‘free roamen’, voordat zover jij ie zo kunt vermelden, bijvoorbeeld geen minimap of kompas totdat jij boeteoplegging. Daardoor verdwalen wij relatief vaak plusteken willen wij iets te vaak via ie menukaart den grotere kaartje raadplegen. Dat haalt den vaart er ene ietsje uit.

Halo’s wederopstanding

Ie risico bestaat dat Halo Infinite teveel tegelijkertijd probeert. Blijft den menselijkheid van The Pilot plusteken The Weapon rechtop mits jij tussendoor exclusief maar loopt te klooien ter den open wereld? Plus hoelang blijft ie wieg wegens kampen met Banished uit te roeien? Aan den andere ze is dat alles noch compleet verrassend voordat den reeks. Infinite combineert den mystiek van Combat Evolved met den hubwereld van ODST. Wij bespeuren zelfs ene vleugje Reach tijdens den verhaalmissies, waarin tussen den handeling om veel voetlicht is voordat den interpersoonlijke relaties van den hoofdrolspelers.

Eentje groter mooipraterij kunnen wij Halo Infinite ter dit stadium spoed noch geven. Ie doet namelijk kloppend níet denken aan Halo 4 plusteken 5, maar combineert elementen uit den hoogtijdagen van den serie. Is dit dan tenslotte den wederopstanding van den serie? Den rechtmatige erfgenaam van den Bungie‘s Halo? Op 8 december weten wij ie zeker.

Halo Infinite verschijnt op 8 december voordat Xbox One, Xbox Series X plusteken S plusteken PC. Voordat dit preview hebben wij op ene Xbox Series X gespeeld.


  • PlayStation Store

    Black Friday-uitverkoop op PlayStation Store begonnen 19 november 2021 08:11


  • Earthworm Jim

    Nieuwe tv-serie rondom Earthworm Jim ter den maak 19 november 2021 08:11


  • Total War: Warhammer 3

    Cinematische Total War: Warhammer 3-trailer uitgebracht 19 november 2021 08:11


  • Activision Blizzard

    Xbox-hoofd Phil Spencer evalueert werkrelatie met Activision Blizzard 19 november 2021 08:11


  • deathloop

    Deathloop-patch maakt vijanden slimmer 19 november 2021 08:11



Put

Plaats een reactie

ajax-loader