Deathloop maakt van herhaling een deugd


Ik zit ter eentje tijdlus gevangen dit najaar. Ijl elke dag lijkt op den voorgaande: ik rol uit bedding, schrijf overheen games achter mijn laptop ter den woonkamer, stortbad tussendoor, train ter den sportschool, werkgelegenheid mijn avondeten zoals in, ontspan met eentje spel of filmrolletje plus stap weer ter bedding. Den volgende dag begint ie riedeltje weer, ad infinitum. Den enige verandering den afgelopen weken is dat ik noch meer zoals den sportschool vermag.

Deathloop

Noch louter speel ik den titelrol ter mijn inherent Groundhog Day; ie voelt zowel nog ooit mits eentje voortzetting op eentje slaapverwekkende filmrolletje waar ik voordien reeds ter schitterde. Dit najaar is namelijk eentje kopie van den vorige: netwerk mits vorig schooljaar zijn er maatregelen getroffen wegens ie coronavirus tegen te gaan plus den druk op den zorg ge te toestaan nemen. Ik begrijp dat wij allen onzerzijds lieve beentje voordat willen zetwerk wegens te promoten, maar daarom hoornschoen ik ie nog noch wieg te vinden.

Ter 2020 waren lockdowns nog uniek, verfrissend plus synoniem; dit najaar voelt ie mits eentje uiterst frustrerende herhalingsoefening zonder dezelfde opeenstapeling op vooruitgang diegene mij er vorig schooljaar doorheen hielp. Den koek is op plus ik snak zoals iets dat ter den buurt komt van mijn oude leventje.

Deathloop

Desoriënterend

Waar diegene heruitzending mij den strot uit komt ter ie werkelijke leven, ginder genoot ik er des te meer van ter Deathloop. Den marketing van den spel zorgde ervoor dat ik ie spel honingbij lancering oversloeg – zowel dat wasgoed eentje herhalingsoefening: ik had welnu even voldoende nieuwtjes overheen den vele trailers schrijven – maar uit verveling kocht ik Deathloop afgelopen november alsnog.

Mijn eerste uurtjes ter den spel waren desoriënterend. Deathloop heeft eentje vrij uniek uitgangspunt, waarin jou dezelfde dag telkens herhaalt totdat jou acht verschillende kopstukken op ie schiereiland Blackreef ter één dag weet wegens te leggen. Elke dag bestaat uit viertal dagdelen plus den spelwereld is opgedeeld ter viertal locaties – jou bezoekt er één vanaf dagdeel. Nep dat noch verwarrend voldoende is, gooit Deathloop jou meteen ter ie diepe zonder duidelijke uitleg plus moeten jou tussen den dagdelen om eentje haastigheid ondoorgrondelijk menukaart zien te ontcijferen.

Hoewel den eerste twee uren van Deathloop daardoor kunnen verjagen, vermoeden ik dat ie eentje bewuste verkiezing wasgoed van ontwikkelaar Arkane wegens ie zo verwarrend mogelijk te maken. Na dit ‘intro’ begint ie spel den regels duidelijker uit te leggen plus ontvang jou zowel handvatten wegens jou verblijf eentje stuk prettiger te maken. Diegene handvatten zijn uit speciale krachten diegene jou vrijspeelt om bovengenoemde kopstukken te ombrengen, honingdrank eentje veelkleurig spul waarmee jou diegene krachten plus gevonden wapens kunt infusen, wegens zij mee te kunnen nemen zoals den volgende ‘loop’. 

Waar diegene heruitzending mij den strot uit komt ter ie werkelijke leven, ginder genoot ik er des te meer van ter Deathloop.

Deathloop

Noch te uitvallen moordmachine

Jij leert spelenderwijs den speciale regels diegene geldt op Blackreef plus gaat daardoor steeds kundiger te werkgelegenheid. Waar jou ter ie start ie intu hebt dat jou met erwten op vijanden schiet, groei jou in den kortste omdraaien uit totdat eentje noch te uitvallen moordmachine. Mee omdat jou jou wapenkamer aan wapens plus krachten bijschaaft, maar vooral zowel omdat jou den spelwereld mits jou zak leert weten.

Ik heb reeds vaker schrijven overheen ie genot dat ik kras uit ie ‘inherent maken’ van eentje spelwereld – ie steeds huis doorzien van den verschillende routes plus locaties in eentje spel – plus Deathloop trekt dit om zoals ie uiterste. Er zijn namelijk maar viertal locaties plus om ie concept van den spel visite jou diegene steeds maar weer weer. Op diegene wijze leer jou den veiligste routes uit jou hoofdeinde, waardoor jou jou steeds sneller plus zekerder verplaatst.

Zo kom jou uiteindelijk zowel achter den locaties waar den acht kopstukken zichzelf schuilhouden, plus begint den route diegene jou moeten afleggen voordat den ‘perfecte loop’ zichzelf steeds duidelijker ge te tekenen. Dat den spel uiteindelijk den waandenkbeeld van vrijheid laat zeildoeken plus jou reeds dit verwittiging via doelgerichte missies kunt achterhalen, doet watten mij betreft weinig ge aan den voldoening diegene jou haalt uit dit veranderingsproces.

Deathloop

Deathloop

Deathloop

Zo rende ik aan ie start van den spel mits eentje kip zonder kop eentje waardig landhuis in waar eentje vitaal feest worden gehouden, waardoor ik beschoten worden om tientallen vijanden plus mijn mikpunt met kalmaan kon vluchten. Tegen ie einde van Deathloop wasgoed ik op den hoogte van eentje stiekeme route via eentje hol zoals den kelder van datzelfde landhuis, kende ik den favoriete naslag van mijn mikpunt wegens hem op den dansvloer te lokken plus schoot ik hem zonder problemen aan flarden, wegens weer even geruisloos den ontvluchting ter te zetwerk. Op dat soort momenten waan jou jou eentje virtuele god.

Lang voldoende

Heruitzending ter games vermag vervelen plus ontgoochelen, maar Deathloop tweedehands ie kloppend ter zijn voordeel wegens eentje boeiende ervaring te creëren diegene werkelijk met geen ander spel is te vergelijken. Daarbij zag ik in eentje uur of achttien den aftiteling overheen ie scherm wentelen; precies lang voldoende wegens mij noch te irriteren aan den constante heruitzending. Dat vermag ik van ie dagelijks leven nu helaas noch zeggen.

Deathloop is verkrijgbaar voordat PlayStation 5 plus pc. Lees hier den Gamer.nl-recensie.


  • Spelunky 2 is ie onmogelijke voortzetting op eentje perfecte spel 03 januari 2021 09:01


  • Half Life: Alyx

    Half-Life: Alyx is alles dat virtual reality dit schooljaar nodig had 02 januari 2021 09:01


  • fit ring adventure

    Stadionring Getraind Adventure motiveert mij wegens immer te blijven bewegen 01 januari 2021 10:01


  • Hades plus Spiritfarer brengen twee doodsaaie genres totdat leven 01 januari 2021 09:01


  • Astro's Playroom

    Astro’s Playroom verheft Sony zoals ie niveau van Nintendo 31 december 2020 10:12



Rivierbron

Plaats een reactie

ajax-loader