CEO Keiichiro Toyama, CTO/gameregisseur Junya Okura plus COO/producer Kazunobu Sato gaan ter voorgaande Q&A ter op vragen van ventilatoren overheen hun volgende horrorgame Slitterhead. Daarbij spreken zij den opeenhoping uit dat den spel “mensen aanspreekt diegene normaal geen horrorgames spelen” (met harmonie aan PC Gamer).
“Den spel is noch helemaal horror. Ie behelst meerdere genres waarin horror wordt uitgeknepen. Vanuit daarginds wilde ik den spelersgroep verbreden, met zowel mensen diegene normaal geen horrorgames spelen”, zegt Toyama.
“Ik wilde eentje spel waar mensen van kunnen lust ingevolge zijn handeling, maar waarvan ie concept noch volledig draait rond ie vermoorden van vijanden. Den spel zorgt voordat uniek ter ie opperhoofd, waardoor toneelspelers huiverig zijn wegens determineren gevechten ter te gaan. Ik wil zowel handeling indien schouwspel realiseren met dit spel.”
“Er is eentje terror-element diegene ik erin wil verwerkt, zelfs wanneer den spel meer den actie-kant opgaat”, voegt Okura eraan toe. “Er zitten langzame plus snelle momenten ter, plus ik wil zowel horror-elementen ter den langzame porties verwerkt, voordat balans met den woede ter den handeling.”
Toyama, den maker van Silent Hill, vertelt totdat slot dat hij nog geen plannen heeft wegens weer met zo’n soort spel bezig te gaan, maar dat hij “uiteindelijk” welnu weer eentje psychologische horrorgame wil maken. “Maar dat handelen ik veeleer met weinig middelen zoals eentje klein budget, of eentje focus op één persoon. Nu hebben wij eentje team diegene aan handeling vermag werken. Ik wil hun vaardigheden eentje andere windrichting opduwen. Maar ik wil zowel uiteindelijk iets persoonlijkers maken.”
Ie is nog onbekend wanneer Slitterhead uit moeten komen, laat staan voordat welke platformen den spel verschijnt.