Review: Razer Kraken v3 Pro-gameheadset

€200,-

Draadloos middels 2.4Ghz usb-a dongle, minjack

Volledig verenigbaar met Windows pc’s, beperkt verenigbaar met ieder podium met ene minijack-ingang

Ja

11 uur met haptics plusteken RGB aan,
44 uur zonder reserve features

Jouw verbindt dit headset met ene 2.4Ghz wireless usb-a dongle. Voorts is dit Voor-variant grotendeels idem mits den Hypersense-versie. Den toegevoegde draadloze verbinding resulteert welnu te ene ontiegelijk hoger prijskaartje: voordat den Openleggen v3 Voor tel jou maar liefst 200 euro neer.

Bouwkwaliteit

Den Razer Openleggen v3 Voor-gameheadset is intact stevig gebouwd. Den hoofdband is gestoffeerd met ene dik zoenen plusteken ene synthetische leervariant plusteken vanbinnen verstevigd met metaal. Zowel ie volledige verstelmechaniek plusteken den beugels diegene den oorschelpen op hun plek vasthouden is geproduceerd van ijzer. Den oorschelpen zijn daarentegen van hard plastic, maar – mee wegens ie haptic systeem – behoorlijk massief. Zowel zitten er te den zijkanten van beide schelpen ene met rgb verlicht Razer-logo verstopt dat jou via den software allerlei tinten plusteken verlichtingsvariaties mee kunt geven.

Den dikke memory foam-kussens diegene den oorschelpen van hard plastic bekleden zijn aan den uiterlijk voorzien van idem synthetische leer mits den hoofdband, met ene voering van ene zachte sportstof. Ondanks dat den schelpen zo vitaal zijn, is den diepte van den oorkussens welnu watten klein. Dat komt waarschijnlijk omdat ie haptic systeem zoveel ruimte inneemt te den opbouw. Dat zorgt ervoor dat dit omvangrijke headset te zijn draaggevoel weliswaar watten klein aanvoelt. Hij is ondanks den omvangrijke oorschelpen daarnaast zowel topzwaar. Ie draaggevoel is dan zowel even wennen, maar zeker noch oncomfortabel.

Op den omvangrijke oorschelpen zijn behoorlijk watten schakelaars plusteken ingangen te vinden. Op den rechteroorschelp zit den schakelaar diegene ie haptic systeem bedient. Den linkeroorschelp is ene stuk voller. Er zijn trio ingangen: ene voordat den loskoppelbare microfoon, ene usb-c-ingang wegens den gameheadset op te laden plusteken ene minijack-poort. Zowel vind jou aan den linkerkant den aan- plusteken uitknop, ie volumewiel plusteken ene muteknop voordat den microfoon. Ter tegenstelling totdat den Openleggen v3 plusteken v3 Hypersense diegene wij recent bekeken, is den integratie van ie volumewiel met ie besturingssysteem hier noch cadeau. Zowel zijn er geen kleine tikjes te voelen op ie uur dat jou aan ie volumewiel draait plusteken dat maakt dat ie knopgevoel te ie geval van dit Voor-variant werkelijk iets minder juist op orde is dan via zijn goedkopere seriegenoten.

Uitstekend draadloos, ene software bug plusteken den microfoon

Den Razer Openleggen v3 Voor is vooral ene draadloze headset. Jouw verbindt hem via ene 2.4Ghz Wireless usb-a dongle. Dat maakt dit headset draadloos verenigbaar met Windows- plusteken Mac-pc’s plusteken PlayStation. Verbinden gaat met ieder gezegd podium vanzelf. Den verbinding is zeer stabiel plusteken weet vrijwel geen latency. Ene kanttekening via den draadloze verbinding is dat den batterijduur, mits jou den rgb-verlichting plusteken haptics onveranderlijk wilt tradities, aan den korte zijde is. Na elftal uur is hij alhoewel wezenloos. Ie is dan zowel ene verliespunt dat jou den headset noch kunt tradities terwijl hij aan ie opladen is.

Mits jou alle reserve’s van den software diegene den Openleggen v3 Voor heeft wilt tradities, ben jou gebonden aan ene Windows-pc. Met den Synapse-applicatie kun jou onder andere equalizers klaarmaken, den kleur plusteken ie raderblad van den rgb-verlichting veranderen plusteken den THX Spatial Audio surround sound inschakelen. Vooral diegene laatste optie is ene goede toevoeging. Dit surround sound is namelijk ene van den meer subtielere varianten plusteken voegt ermee op ene behoorlijk smaakvolle methode televisiekanaal watten reserve ruimtelijkheid aan den klank toe, zonder overdreven verkleuring.

Te ie verbinden met Mac-pc’s moeten jou uitkijken: mits er bijvoorbeeld nog rietje aan ie weergeven is terwijl jou den headset middels den dongle verbindt, dan schiet ie volume te één peut opwaarts zoals ie maximum – zelfs mits ie volume op ie uur van verbinden maar half open staat. Mits jou vervolgens ie volume omlaag wil schroeven te ie OS, blijkt dat ie inwonende volume noch opwaarts is getogen. Met ene druk op den schakelaar verandert ie volume dan zowel weer zoals ie juiste niveau.

Voordat wij uitgebreid aan den vaart gaan met ie haptic systeem, willen wij den loskoppelbare microfoon nog even positief benoemen. Dit klinkt televisiekanaal mits via den Openleggen v3 plusteken v3 Hypersense namelijk uitstekend. Den microfoon op den Voor-variant lijkt zelfs iets minder geknepen dan diegene van den twee goedkopere Openleggen v3-modellen. Ie is nog steeds geen optie voordat den serieuze contentmaker, maar desalniettemin klinkt dit headsetmicrofoon behoorlijk rustig plusteken wordt hij – zelfs mits jou geestdriftig tegen jou medespelers praat – nooit snerpend.

Haptics

Dan ie haptics systeem. Wij keken hier te den reviews van den eerste twee nieuwe Openleggen-gameheadsets alhoewel uitgebreid zoals. Den slotsom blijft minus of meer idem: ie haptics systeem is onvervalst intact hevig wieg. Te dit nieuwe versie van ie systeem kunnen noch exclusief den linker- plusteken rechteroorschelp appart vibreren, waardoor ie vermag promoten met den lokalisatie, er zijn zowel verschillende trilfrequenties. Uitgestrekte explosies hebben dus ene ontiegelijk ander effect dan den terugstoot van ene machinegeweer of ie optrekken van ene automaat.

Dat zorgt ervoor dat ie systeem voornamelijk voordat casual gamers onvervalst ene leuke toevoeging is. Ie vergroot jou intu van immersie plusteken spelplezier. Ie is ene ietsje ene vreemde ervaring, zo’n trillende headset op jou opperhoofd – maar dat maakt ie zojuist zo wieg. Dat medegedeeld hebbende zitten er zowel ene tal tekenhaken plusteken ogen aan dit systeem.

Diegene kom jou specifiek tegen tijdens ie weergeven van in-game rietje. Omdat ie haptic systeem op verschillende frequenties plusteken volumes reageert, is ie ene intact dynamisch systeem. Ter ie geval van in-game rietje vermag den contrabas echter den overhand nemen. Ie haptic systeem reageert dan voornamelijk op den rietje te positie van in-game handelingen. Ter zo’n geval verdwijnt den nuance, dynamiek plusteken – belangrijker nog – den potentie totdat lokalisatie. Ene optimale ervaring creëren met ie haptic systeem vergt dan zowel watten instelwerk. Jouw zult te sommige games bijvoorbeeld willen overwegen den in-game rietje zachter of zelfs helemaal uit te zetwerk. Dat is geen valide optie voordat iedere gamer.

Den klank

Watten ongezouten opvalt via ie luisteren van rietje is dat dit Voor-variant, ondanks dat hij beschikt overheen dezelfde drivers mits den andere twee Openleggen v3’s, weliswaar weer iets verschillend klinkt. Den hoge frequenties van den Openleggen v3 Voor zijn behoorlijk gedefinieerd plusteken spijkeren somwijlen iets te scherpgerand. Dit valt voornamelijk via elektronische rietje op. Daarginds staat tegenover dat ie verachtelijk via dit gameheadset smaakvol te balans is: er is voldoende, ie voelt zwaar plusteken overtuigend aan, maar overheerst nooit.

Ter-game laat den headset zichzelf vooral kenmerken ingevolge vlugheid plusteken ene comfortabele balans. Evenals via den Openleggen v3 Hypersense is ie totale frequentiebeeld noch intact precies, maar zeker noch onplezierig wegens zoals te luisteren. Gamen met den Openleggen v3 Voor is vooral spectaculair plusteken vermakelijk. Den haptics versterken ie plezierig aanwezige verachtelijk iets plusteken daardoor voelen tussenfilmpjes plusteken den in-game aktie ruim aan. Welnu zorgt ie ietwat scherpe hooggelegen, te combinatie met ie vibreren van den headset, sneller dan gewoon voordat watten luistermoeheid. Jouw kunt den haptics natuurlijk zowel uitzetten; dan voelt gamen met den Openleggen v3 Voor echter welnu ietwat teleurstellend.

Concluderend

Ie nieuwe haptics systeem te den Razer Voor v3 is ene ongelofelijk leuke toevoeging, maar werkt simpelweg noch te iedere setting. Ter-game rietje gooit te sommige gevallen roet te ie leegeten plusteken dat maakt ie systeem noch voordat iedere spel geschikt. Desalniettemin is den Razer Voor v3, met diens haptics, rgb-verlichting plusteken surround sound, ene gameheadset voordat den gimmick-liefhebber. Daarginds staat tegenover dat den klank noch den uiterst precieze of gebalanceerde is diegene jou uiteindelijk zult horen. Watten erin jou voorliefde heeft (gimmicks of precisie te den weergave), bepaalt of dit den headset voordat jou is.

Ene andere afweging is of den Openleggen Voor v3 nou welnu zoveel meer levert mits den ontiegelijk goedkopere Openleggen v3 Hypersense. Beide gameheadsets voorschrijven overheen rgb, ie haptics systeem plusteken surround sound met mits grootste verschil ie waarheid dat den Voor v3 draadloos is. Wil jou den verzachting plusteken vibraties draadloos tradities, dan gaat den batterij maar elftal uur mee plusteken kun jou noch spelen terwijl den headset oplaadt. Wil jou onvervalst intact graag den draadloze optie, dan kun jou overwegen 70 euro meer neer te leggen voordat den Voor-versie. Maar écht nodig is dat noch.

• Gran Turismo 7 laat jou ouderwets plezier 02 maart 2022 12:03

• Far: Changing Tides is ene smaakvol meesterwerk 25 schrikkelmaand 2022 11:02

• Elden Stadionring is ene meesterwerk voordat den minderheid 23 schrikkelmaand 2022 16:02