Pokémon-ontwikkelaar Game Freak verdient een pauze


Ie is alreeds jarenlang eentje raadsel hoe ie eigenzinnige Spel Maniak binnenshuis relatief weinig tijdstip zoveel games weet te produceren. Zelfs mijn gesprekken met regisseur Shigeru Ohmori plusteken medeoprichter Junichi Masuda konden noch verduidelijken hoe den studio dat precies voordat jawel bokst. Natuurlijk, den traditionele ‘derde versie’ van reeds verschenen games is eentje relatief kleinschalig project, waar den studio regelmatig eentje junior mensenleven mee aan den trek laat gaan. Negen games plusteken twee uitbreidingen te tien klas is echter te veel van ie goede.

Druk van den kookketel

Ie wasgoed daarom eentje voordat den hand liggende stap dat den games steeds vaker wordt uitbesteed aan andere studio’s, zoals dat te spin-offs alreeds jaren ie geval is. Zo gaf Niantics Pokémon Go den franchise eentje nieuwe impuls, ontwikkelde Bandai Namco Pokémon Snap plusteken ie recent verschenen voortzetting New Pokémon Snap plusteken kwam ie relatief vreemdeling ILCA afgelopen november met remakes van gezegend DS-games Pokémon Diamond plusteken Pearl.

Zowat alle voorgaande titels zijn eentje donderend kapitalistisch welslagen plusteken bewijzen dat outsourcing Spel Maniak den broodnodige ruimte geven wegens te experimenten. Grafische slordigheden daargelaten is ie te januari verschenen Legends: Arceus namelijk eentje succesvol proefneming plusteken eentje kerks stap vooruit. Ie naadloos vangen van pokémon, ie vernieuwde vechtsysteem plusteken ie intu van vrijheid zijn aspecten diegene werkelijk noch meer mogen verzaken te den volgende mensenleven games.

Dat diegene volgende mensenleven dit klas alreeds verschijnt kwam afgelopen zondag echter mits eentje verrassing. Pokémon Scarlet plusteken Violet zijn volledige openwereldgames te eentje zonnige, op Spanje plusteken Portugal gebaseerde regio. Den aankondigingstrailer toonde uitgestrekte vlaktes, omvangrijke steden, eentje enigszins nieuwe grafische stijl plusteken nu alreeds iconische starters – den games zijn veelbelovend. Den loslopende pokémon plusteken hun interactie met den speler uitvoeren daarnaast hevig denken aan diegene van Legends: Arceus, plusteken dat is geen toevalligheid.

pokemon

Crunch

Ie schenkkan namelijk noch verschillend dat beide games vrijwel tegelijkertijd zijn ontwikkeld, plusteken dat is op z’n zachtst verwoord zorgwekkend. Dat zullen inhouden dat den studio noch exclusief den engine – den ontwikkelomgeving – van eentje flinke update voorzag plusteken fundamentele spelsystemen herontwierp, maar dit nu zowel toepast op eentje potentieel grotere, vollere regio met nieuwe zakmonsters.

Dat roept terecht vragen op overheen den werkdruk te Spel Maniak. ‘Crunch’, ie maken van overuren wegens deadlines te halen, is nog immermeer eentje vitaal probleem te den game-industrie. Wegens werkcultuur te pioniers mits Rockstar Games, CD Projekt Red plusteken Naughty Dog maakten sommige medewerkers ongezonde overuren, vaak met eentje burn-out of kwalijker totdat gevolg. Ie is noch onvoorstelbaar dat den belangrijkste gamestudio van den grootste mediafranchise ter wereld vergelijkbare druk ervaart.

Zelfs zonder onderzoeksjournalistiek is echter verhelderend dat Spel Maniak zullen profiteren van eentje rust. Pokémon Legends: Arceus wasgoed verhelderend noch geoptimaliseerd voordat den alreeds relatief minder krachtige Switch, waardoor den spel ontzettend ongepolijst overkomt. Zowel gaf Masuda voordien aan simpelweg noch den mankracht te hebben wegens alle haast negenhonderd verschillende pokémon te één spel vacant te stellen – ie ontwerp van één pokémon toestaan somwijlen zes maanden. Dat terwijl den games miljoenen te ie laatje brengen, plusteken ie te Tokyo liggend hoofdzetel zichzelf te idem gebouw mits dat van Nintendo bevindt.

Pokémon-honger

Wellicht is den situatie zowel te wijten aan den cultuur te Spel Maniak zelf, dat zichzelf nog immermeer ziet mits eentje ‘indiestudio’ plusteken moeite heeft met den omvangrijke aantallen werknemers. “Ik denken dat hoe groter ie project wordt, hoe complexer waar wordt”, gaf Sword- plusteken Shield-regisseur Shigeru Ohmori te eentje vraaggesprek aan. “Ie schenkkan lastiger wordt wegens iedereen op dezelfde streep te krijgen plusteken te zorgen dat iedereen jou communicatie begrijpt.”

Ergens is dat inzichtelijk voordat eentje studio diegene uiteindelijk met eentje man of vijftien begon plusteken na ie welslagen van Pokémon Red plusteken Green onmiddellijk te veel hooi op den vork nam, maar weliswaar is ie onvergankelijk zonde. Spel Freaks uiterst recente games zitten vol goede ideeën, maar vuren tekort te den uitvoering. Den graphics, den post-game content, matige animaties plusteken modellen, ie pokémon-aanbod: ie zijn tekortkomingen diegene met reserve ontwikkeltijd prima kunnen wordt opgelost.

Maar den Pokémon-trein dendert voort, plusteken elke nieuwe Switch-game verkoopt sneller dan den vorige. Van zogenaamde ‘Pokémon-moeheid’ is dus nog lang geen sprake; voordien van eentje Pokémon-honger diegene noch lijkt te stillen. Voordat den kwaliteit van den games plusteken ie welzijn van Spel Maniak zelf is eentje rust echter hard nodig. Hopelijk zien The Pokémon Company plusteken Nintendo dat zowel te.

Elke zaterdag verschijnt er eentje katern op Gamer.nl diegene (veelal) ingaat op actuele gebeurtenissen. Lees zowel:


  • Autisme plusteken mijn obsessie met Elden Stadionring 03 maart 2022 10:03


  • Ie is makkelijk wegens Nintendo voordat lief te nemen 26 schrikkelmaand 2022 08:02


  • GTA 6

    Tijdstip voordat échte innovation te Grand Theft Automaat 6 12 schrikkelmaand 2022 08:02





Informatiebron

Plaats een reactie

ajax-loader